5 tips för fettförbränning

Numera så är vi många som vill gå ner i vikt. Även om man äter normalt och undviker sötsaker och gräddbollar så kan det vara svårt att bli av med övervikten då man kanske sitter still vid en dator hela dagen och sedan tar sig till och från jobbet med bil eller buss. Ännu värre är det då man spenderar alltför mycket tid i hemmet och kanske rentav jobbar hemifrån där man alltid är en armslängd från kylskåpet. Här följer 5 tips för fettförbränning och en liten eloge får allt ges till sajten http://fettförbränning.se där en hel del inspiration till dessa fettförbränningstips har hämtats.

1.     Regelbunden träning

Det här kan vara det svåraste tipset att acceptera för många vill gärna kunna bränna fett utan att lämna dator-stolen. Även fettsugning kräver ju att man tar sig till en klinik så det gäller att inse att man måste röra på sig för att bli av med fettet. Med tanke på detta så får regelbunden träning bli det första av dessa 5 tips för fettförbränning då det med största sannolikhet kommer att vara det allra viktigaste för de flesta.

2.     Ta kontrollen över ditt ätande

Förutom att röra på sig så måste man även äta på ett sätt som passar ens förbränning. Ju mer man rör på sig ju mer behöver man äta men nu vill vi ju bli av med fett så då är det inte så smart att öka på med maten bara för att man tränar mer. Om du vet precis hur mycket du äter så är det lättare att ta kontrollen. En smörgås mindre till frukost och ett bättre mellanmål där man kanske väljer en handfull nötter istället för en semla kan vara precis det som gör att fettet snabbare rinner av och ersätts av en frisk och snygg kropp.

3.     Använd dig av proteinpulver och smarta kosttillskott

Om du använder dig av proteinpulver i samband med träning och för att se till att du får i dig de mineraler och vitaminer du behöver men inte onödiga kalorier, så kan det klokt att byta ut detta mot BCAA eftersom det här är ett pulver som är mycket kalorisnålt. Med kosttillskott så kan det även vara så att man får ut mer av sin träning då man ökar på fettförbränningen. Ett exempel på detta är helt vanligt koffein som gör att man ökar energin och orkar träna mer intensivt varpå man snabbare kan gå ner i vikt.

4.     Drick mer vatten och te

Glöm inte bort att vi ofta förväxlar törst och hunger. Du kan komma långt med vanligt vatten. När du dricker ordentligt så är det väldigt bra för din kropp, och förutom att du på detta vis kan minska småätandet så kan du se fram emot friskare hud och en känsla av mer ork. Grönt te är också känt för att hjälpa till med fettförbränning så se till att dricka en kopp eller två av ett grönt te dagligen.

5.     Lämna en fjärdedel av magen tom

Ett sista tips tar vi från den medeltida rabbinen och läkaren Rambam, Maimonides som verkade som läkare i Egypten och Marocko under slutet av 1100-talet och vars upptäckter än idag studeras av läkare världen över. Maimonides sade bland annat att vitt bröd inte är hälsosamt och att man bör lämna en fjärdedel av magen tom vid varje måltid. Detta för att underlätta för matsmältningen. Så lite medeltida visdom kan helt klart vara ett bra tips för dig som vill bränna fett. Ät dig helt enkelt inte proppmätt, bara mätt!

Privacy Policy